Monday, January 7, 2013

Tutorial Remove Header


Serius aku cakap tak pandai nak buat tutorial ni..aku pon menjelajah blog orang untuk cari tutorial..buat pertama kali nya aku buat post pasal tutorial blog..tutorial ni aku nak ajar cara untuk remove header..bagi aku header tu penting kot bagi sesetengah blog..mcm blogyangkosong ni aku tak letak header pon..nanti2 la aku buat..dah2 aku dah merepek banyak nih..haha


Step 1: Pergi Dashbord > Design > Edit HTML

Step 2: Download Full Template dulu sebab takut tak jadik kan..nanti ada yang nangis template rosak eheh

Step 3: Check Expand Widget Templates

Step 4: Tekan CTRL+F serentak, kemudian cari code macam dekat bawah neh

/* Variable definitions

Step 5: Dah jumpa, copy code dekat bawah neh, dan pastekan SEBELUM code dalam step 4

  #navbar-iframe {

display: none !important;
    }


Dah...kalau jadik korg komen2 la sket kalau tak jadi leh tnye ea..





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...